Mufti Dihentam?

Assalamualaikum

Ni bukan cerita bekas mufti yang hangat diperkatakan sebelum ni, tapi mufti yang bikin panas sekejap baru-baru ni, apa cerita? Layan……….

Tengah berjalan di alam maya bersama kawan aku ni, kami sempat mengunjungi sebuah blog kepunyaan kawan kepada kawan aku ni (berapa banyak kawan da..), dalam blog tu menghentam Mufti Mesir, isunya niqab.

Kenapa yang tuan blog ni panas sangat? Aku pun tak pasti, cuma kawan aku ni cakap ’’ bila kena pada diri kita, mesti kita sibuk nak bela diri ’’. Mesti korang pun tak fahamkan, tak apalah, sebab bukan isu ni yang aku nak bawa.

Soalnya betulkah Mufti Mesir tu menghalang perempuan memakai niqab seperti yang didakwa media Malaysia. (Ambil perhatian disini MEDIA MALAYSIA).

Sebenarnya Mufti hanya berkata, pemakaian niqah biar betul pada tempatnya, jika di sekolah atau universiti semuanya perempuan, apa rasionalnya memakai niqab pada masa itu, begitulah lebih kurang maksudnya.

Untuk mendapat penjelasan yang sejelas-jelasnya isu ini layarilah islamonline.com supaya kita tak lagi diperbodohkan oleh media Malaysia.

Banyak rakyat negara kita tertipu angkara media-media ni, sampai bergaduh, bertumbuk, bercerai-berai macam-macm lagilah.

Diorang ni memang tak serik, berapa banyak kali kena saman aku pun tak tahu, sebagai rakyat kita haruslah bijak apabila menerima dari mereka ni, banyak yang boleh dengar, nak percaya selidik la dulu.

Wallahu Ta’ala A’lam

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s