Baru Aku Tahu

Assalamualaikum

Bila aku rasa tak puas hati dengan perangai pelanggan, biasanya aku akan luah disini, entah macam mana hari tu terlupa nak tulis, tapi oleh kerana pelanggan tu datang balik, maka aku tulis juga harini.

Macam biasa, gelagat minta tawar harga, mereka sepasang suami isteri, yang aku bengkek dengan bini dia ni, minta tawar macam nak beli baju bundle, ni bukan KTMB nak beli keretapi second hand , barang ori ni kak.

Harga yang sepatutnya dah diberi, merengek nak juga dengan harga dia tu, dua tiga kali aku telefon tanya tokei boleh bagi berapa, akhirnya dapatlah dengan harga yang dia nak.

Satu benda yang aku nampak si suami ni naik malu dengan fi’il bini dia ni, duduk luar kedai je, tapi tak apa…dah hak akak nak merengek ke, nak melaung ke, nak menangis ke yang penting dapat kurang harga, bravo..bravo…

Baru aku tahu…tengah aku duk punggah barang masuk kereta dia, ternampak la oleh mata ku ini dengan payung, tapi tak dipadamkan lambang nya macam kes bunuh warga emas tu, mungkin pihak utusan meloya tak perasan ada lambang kat situ. Lambang dacing…kah..kah..kah…tergelak dalam hati jelah aku, bukan main mintak kurang harga, takkan puak gerombolan tak bagi duit pada akak…atau memang dah dasar orang gerombolan ni pelahap duit????

Ish..ish…malampau pula aku ni, mengalahkan kak Vie di radio tu hehehe…astaghfirullah azim, dahlah…cukup dulu setakat ini, laporan berita dari pantai timur melaporkan.

Wassalam

2 thoughts on “Baru Aku Tahu

    • terer la sangat tuh…peniaga punya susah dengan untung plak sket, xde pon nak amik tahu…hak dia, xpe lah, bila jadi peniaga tahu lah susah nya huhuhuhuhu

Leave a Reply

