Aidil Adha

Assalamualaikum

-Waalaikummussalam

Macam mana raya?

-Boleh tahan tahun ni, 7 ekor lembu tumbang

Amik bahagian?

-Tak, nenek dengan tokki je…nak cekau mana duit hehehe

Apa yang best raya tahun ni?

-Raya tahun ni dapat tahu banyak cerita-cerita orang tua…macam-macam…

Antaranya?

-Ada cerita kahwin lari, anak serah kat orang, histeria, bergaduh…ish…banyaklah

-Paling best kisah pasangan muda yang baru kahwin, suami 19 tahun, isteri 18…cinta tak direstui keluarga, pun begitu mereka tetap berkahwin…dihalau kelurga, hidup mengharapkan belas kaihan, berpindah sana sini bila sewa rumah tak mampu dibayar, mereka cekal…

-Kini mereka sewa sebuah bilik, si suami melakukan pelbagai kerja untuk terus hidup, tukang rumah, buruh, apa sahaja…demi isteri tercinta, ini kisah benar, aku sendiri lihat mereka…hanya doa ku iringi buat pasangan muda ini…Semoga Allah permudahkan urusan kamu.

Sedih?

-Terharu

Sabar…(sambil menepuk bahu)

-Aku minta diri dulu…assalamualaikum

Waalaikummussalam

Advertisements

2 thoughts on “Aidil Adha

  1. Assalamualaikum…
    Pleik betul la zaman teknologi dan dunia tanpa sempadan ni masih ada lagi kahwin yang direstui oleh keluarga. Anak mereka nak kahwin setuju sahajalah. kan itu lebih baik, daripada berdua-duaan dan melakukan maksiat.

    harap kedua pasangan tu tabahlah menghadapi ujian hidup ni, walaupun keluarga mereka tak restu mereka berkahwin jangan lupakan jasa ibu bapa mereka. InsyaAllah satu masa Allah akan buka hati mereka menerima kalian berdua Amiiiinnn….

    jika nak dibandingkan dua-dua pasangan tadi tu muda lagi coz baru umur 18& 19 tahun dah kahwin… bila pulak cucu tokki ni nak mendirikan masjid (berkahwin)? hehehe

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s