Cari Kerja

Assalamualaikum

– Waalaikummussalam

Hang pi mana?

– cakap utara tak pasal-pasal ni kenapa?

Hehehe…kena angin utara, ko lama tak nampak?

– Cam biasalah sibuk dengan persiapan…oppss!

Ha…kantoi…cepat bagitau aku!

– eh…gajah terbang (cara mengalih tajuk)

Mana-mana…??!!

– Dah hilang dah la….

Apa aku tanya tadi, lupa pulak…tak apalah lupakan je, ko dah kerja?

– tak…mintak nak buat master, tak diterima, pelajar maghrib islami camnilah…

Tak baik mengeluh…Allah tahu apa yang lebih baik untuk kita

– Alhamdulillah syukur aku ada kawan cam ko, tu guna nya kawan kan…

Betul-betul-betul….habis tu plan B?

– Nak buat lesen dan cari kerja apa yang patut…eh! Ko kalau tahu mana-mana lubang boleh aku kerja bagitau eh…kerja halal tau…

Ish…ko ni, cam aku tak reti agama plak ko cakap camtu, tahulah aku, apa-apa aku bagitahu nanti.

– terima kasih banyak-banyak…ko la sahabat sejati aku…

Dah-dah tak payah nak puji lebih-lebih, aku pergi dululah…jumpa lagi, assalamualaikum

– ok… waalaikummussalam

2 thoughts on “Cari Kerja

Leave a Reply

