Kursus Kahwin

Assalamualaikum

-Waalaikummussalam

Laju bawa motor tadi, kemana?

– Gi kursus kahwin

Apa cerita?

– Macam biasalah dengar ceramah je…

Tak kan tak ada benda best?

– Gelagat…ada yang pakai macam rappers, mat rempit, pakai selipar pun ada…

Ish..ish…

– Aku ingat semua orang bujang yang ambil kursus tu…yang dah dua kali bercerai pun ada

Ish…ish…

– Akhlak yang dah berkahwin ni buruk….tak hormat penceramah langsung, bising je kat belakang

Ish…ish…

– Mereka ni datang dengan pasangan masing-masing, bila balik macam laki bini, naik motor bersama…naik kereta pun bersama…

Ish…ish…

– Dalam kursus bukan main ceramah suruh menjaga agama, akhlak, bla…bla…bila keluar dewan, habuk pun tak ada…sah merek ni datang kursus hanya nak sijil, kahwin, sebulan dua…tak tahulah apa jadi…semuanya bila masa kursus tak ambil cakna..

Ish…ish…

– Kau ni asyik ish..ish.. je…ape kena?

Ish..ish…

– Malaslah layan kau…

Ish…ish…

– Arghh!!!!

Ish…ish………………….

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s