Kerja2

Bismillahirrahmaanirrahim

Kerja haritu dapat dari JobsMalaysia. Tawaran nya lumayan. Pembantu akademik gaji RM2500. Hantar resume terus dapat. Alasan diterima kerana aku mampu bertutur bahasa arab.

Aku bingung apa kerja sebenar ni. Bila dapat sign bos, bos kata ” kalau ko dapat foreigner aku bagi 1000usd “. Apa kerja aku kena buat ni???

Hari pertama kerja ada meeting. Diorang cakap tentang apa aku tak tahu. Dalam kepala otak aku ni pembantu akademik ni tutor. Akhirnya baru aku jelas, ini kerja marketing @ salesman.

Niat di hati nak mencuba sebulan. Tapi aku tak tahan dengan suasana tempat kerja (sosial sangat) dan mulut tak kira lelaki perempuan asyik berlucah sahaja.

Bukan itu sahaja, kerja nya tak ada basic gaji dan kita perlu keluarkan duit sendiri, yang aku tak puas hati lagi, bila file dapat dikumpul diorang akan undi siapa yang dapat file tu, walaupun setiap orang bayar untuk event yang diorang ikut. Kenapa tak dibahagi sama adil?

Kerana unsur-unsur inilah aku akhirnya dapat bertahan seminggu sahaja. Terus terang kerja ini terlalu susah untuk dilakukan kerana tiada minat walaupun pulangan nya lumayan tetapi dalam pertaruhan.

Aku kembali kepada fitrahku.

Wallahu Ta’ala A’lam

One thought on “Kerja2

Leave a Reply

