Kerja3

Assalamualaikum

Selepas ke PPD Klang semalam alhamdulillah permohonan terus diterima sebagai guru sandaran tak terlatih GSTT untuk tempoh setahun.

Hari ni ke sekolah bertemu Tuan Pengetua dan dapatkan jadual mengajar. Insyallah saya akan mengajar pelajar tingkatan 3,4, dan 5. Matapelajaran Pendidikan Islam dan Tasawwur Islam.

Masa diberi penerangan tentang beberapa kelas yang akan saya mengajar, saya agak takut untuk berhadapan dengan sebuah kelas tingkatan lima yang tersangat ‘hardcore’, sehingga semua cikgu tak sanggup mengajar kelas tu. Ni dah macam cerita GTO atau Gokusen. Saya ambil sebagai cabaran.

Rumah sewa baru sahaja dijumpai.Setinggi kesyukuran padaMu Ya Allah. Hiba dan gembira tak terkata saat dapat rumah sewa tadi. Alhamdulillah.

Terima kasih buat Abah dan Umi, Zaujah tercinta ~sayang dik~, Mak dan Abah, juga semua yang tidak lupa mendoakan saya disini untuk terus berbakti untuk anak bangsa.

Wallahu Ta’ala A’lam

5 thoughts on “Kerja3

  1. salam terindah buat dirimu…insan yang ku cintai selalu..
    Alhamdulilah…syukur pada Mu ya Rabb…perhitungan Mu Maha Hebat..Kami tidak mampu membalas walau sedikit segala Nikmat2MU….Semoga kami menjadi hamba2Mu yang beriman dan bertaqwa..amiiin ya rabbal ‘alamin….

  2. Selamat bekerja sahabatku.

    Jika perlukan modul2 untuk tarbiyah anak2 bangsa, aku harap kita dapat berkongsi bersama.

    Fikri,
    Sahabatmu,
    GSTT juga di Kampung Laut, Kuala Terengganu.

    ~Maaf, dua kali maaf. Tidak dapat attend majlis kawin mu kerana xdapat cuti. Maklumlah masa percubaan. Semua orang nilai prestasi aku.

    Kedua, maaf kalau komen post2mu di sini. Aku baru beroleh cuti.
    Nanti aku serang lagi masa raya Cina.

    Tolong doakan untuk nenekku yang sedang di hospital sekarang. Aku menemani dia dengan cucuran air mata.

Leave a Reply

