Ada Jalan Cantik

Penyokong Saya

Bismillahirrahmaanirrahim

” Kalau PAS memerintah kita akan jadi mundur cikgu, tengok kat Kg Delek jalan berlubang-lubang. UMNO memerintah jalan licin je… “. Kata seorang pelajar. Saya jawab ” bukan PAS yang memerintah Selangor tapi PKR”. Saya cuba mengalihkan kecacatan tadi pada parti lain hehehe…

” Kamu pernah pergi Kelantan?” tanya saya pada budak tu. ” tak pernah” jawabnya. Inilah peluang saya nak kenakan budak ni betul-betul. ” Dah 20 tahun PAS memerintah Kelantan bangunan banyak naik, orang sana pun maju-maju, tak percaya kamu pergi sendiri”. Budak tu diam.

Memang berkesan betul apa yang selama ni UMNO tanam dalam kepala otak rakyat. Jelas pada pemikiran budak ni bila Islam memerintah negara akan mundur. Oleh itu kemajuan perlu bergantung kepada UMNO yang tidak berdasarkan al Quran dan as Sunnah.

Pemikiran budak ini meletakkan ideologi manusia lebih tinggi dari agama Islam. Ini satu syirik besar yang ditanam dalam kotak pemikiran rakyat di negara ini. Punca syirik ini perlu dihapuskan sebelum semua rakyat terkena virus syirik ini.

Semoga Allah melindungi umat Islam di negara ini dan saya mampu membimbing anak murid saya menuju kearah yang betul. Amenn.

Wallahu Ta’ala A’lam

Leave a Reply

