Murtad Di Sekolahku?

Bismillahirrahmaanirrahim

Baru-baru ni negara digempar dengan isu murtad, ada yang berlagak jadi hero dialah pejuang pembela aqidah, tapi bila kita usulkan satu akta undang-undang jenayah murtad dibincangkan di Parlimen, merekalah orang pertama yang menolak usul ini dibincangkan.

Apa motif mereka buat macam ni? apa yang dapat saya kesan hasil dari rajin pergi ceramah, mereka ni membesarkan isu ini agar disiarkan di tivi kemudian membuat desakan demi desakan seolah merekalah satu-satu nya kelompok yang betul-betul mempertahankan aqidah umat Islam, oleh kerana umat Islam yang ramai adalah Melayu maka secara otomatisnya bangsa Melayu akan cepat memilih mereka yang kelihatan hero mempertahankan aqidah umat Islam dari dirosak.

Inilah dasar munafik yang diamalkan oleh mereka, masakan tidak, soal aqidah pun mereka politikkan, apalagi soal-soal lain, sudah tentu dipandang enteng malah diambil mudah. Cukuplah saya katakan mereka benar-benar bersifat seperti mana saya sebutkan, demi kepentingan survival mereka yang kian pupus, pertimbangan akal yang waras tidak mampu digunakan apabila nafsu mengatasi segalanya.

Apa yang saya nak sampaikan, di sekolah saya terdapat seorang ibu kepada anak murid saya ingin murtad keluar daripada Islam atas sebab merasa susah dengan amal ibadat yang tak pernah mereka buat pun sebenarnya. Pening saya fikirkan apa perlu buat.

Wallahu Ta’ala A’lam

Leave a Reply

