Muktamar PAS 2015 : Kempen Terkotor

Bismillahirrahmaanirrahim

Tidak dinafikan apabila wujud pertandingan ataupun pemilihan maka wujudlah lobi melobi. Dalam mana-mana organisasi perkara ini adalah normal. Cuma bentuk lobi yang bagaimana menjadi pilihan?

Kali ini kita disaksikan dengan lobi yang paling kotor dalam sejarah PAS. Belum pernah calon-calon yang layak bertanding kerusi kepimpinan PAS dihina sebegini rupa.

Ketua Pemuda PAS Malaysia, Suhaizan Kayat difitnah / dihina dengan gambar beliau bersama seorang aktivis Rara. Gambar tersebut dikatakan Suhaizan bersentuh / ikhitlat dengan Rara. Pada penulis, kalaulah betul sekalipun, bagi sebuah gerakan Islam tidak patut ada ahli yang berakhlak seperti itu. Ia tidak kurang seperti “matlamat menghalalkan cara”.

Begitu juga nasib Presiden PAS Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang. Gambar beliau bersama Raja Petra di UK telah dimanipulasi sebagai bersekongkol dengan kelompok liberal. Jika penulis seorang aktivis atau pendokong gerakan Islam PAS ini, penulis dapat bayangkan betapa kecewa dan sedihnya melihat suasana dan keadaan yang amat kotor yang berlaku di dalam PAS masakini.

Wallahu ta’ala a’lam.

Leave a comment